Kuras automašīnas virsbūves daļas visbiežāk sarūsē?

Kuras automašīnas virsbūves daļas visbiežāk sarūsē?
Kuras automašīnas virsbūves daļas visbiežāk sarūsē?
Rūsa nav tikai vizuāla problēma – tā tieši ietekmē auto drošību un kalpošanas ilgumu. Virsbūves korozija ir īsts bieds ikvienam autovadītājam, īpaši Latvijas klimatā, kur lietus, sniegs, mitrums un ceļu sāls rada ideālus apstākļus tās veidošanās procesam.
Zinot, kuras automašīnas vietas ir visvairāk pakļautas rūsai, iespējams laikus rīkoties un saglabāt auto labā tehniskā un vizuālā stāvoklī daudzus gadus.
Šajā rakstā pastāstīsim, kuras virsbūves daļas sarūsē visātrāk, kāpēc tas notiek un kā tās efektīvi aizsargāt.
Kāpēc dažas vietas sarūsē ātrāk nekā citas?
Rūsa rodas, kad metāls nonāk saskarē ar mitrumu un skābekli, radot oksidāciju. Īpaši apdraudētas ir vietas, kur:
Mitrums uzkrājas un trūkst ventilācijas,
Ir bojāts krāsojums, atklājot metālu,
Ir biežs kontakts ar sāli, dubļiem vai akmeņiem, īpaši ziemā.
Riteņu arkas – pirmā aizsardzības līnija pret rūsu
Riteņu arkas ir vienas no visvairāk rūsai pakļautajām vietām. Katru dienu tajās uzkrājas dubļi, ūdens, sāls un grants. Akmentiņi var sabojāt krāsojumu, atklājot neapstrādātu metālu.
Ja nerīkosies laicīgi, korozija var izplatīties uz sliekšņiem un spārniem. Tāpēc regulāri tīri, pārbaudi un apstrādā ar pret-rūsas līdzekļiem, īpaši pēc ziemas sezonas.
Sliekšņi – klusais ienaidnieks
Durvju sliekšņi ir zemu novietoti, un tos regulāri skar mitrums, ceļa netīrumi un sāls. Tie bieži cieš arī no mehāniskiem bojājumiem, piemēram, iekāpjot vai izkāpjot no auto.
Kad rūsa sākas šeit, tā var ātri izplatīties uz auto konstrukciju. Tāpēc svarīgi ir regulāri pārbaudīt krāsojumu, tīrīt ūdens notekas un uzklāt aizsargpārklājumu.
Durvju apakšējā mala – nepalaid garām pirmās pazīmes
Durvju apakšas ir vieta, kur bieži uzkrājas mitrums, un krāsojuma slānis bieži vien ir plānāks. Vecākiem auto rūsas pazīmes var parādīties ātri.
Obligāti pārbaudi durvju blīves – ja tās bojātas, mitrums var iekļūt durvju iekšpusē un veicināt iekšēju koroziju.
Auto apakša – rūsa, kas paslēpta no acīm
Auto apakša tiek nemitīgi pakļauta mitrumam, netīrumiem un sālim, bet bieži tiek aizmirsta, jo nav redzama.
Daudziem modeļiem rūpnīcā uzklātais aizsargpārklājums nav pietiekams. Tāpēc pēc ziemas ieteicams veikt apakšas pārbaudi, mazgāšanu un papildus apstrādi ar pret-rūsas līdzekli.
Motora pārsega un bagāžnieka malas – negaidīti rūsas perēkļi
Lai gan šīs detaļas atrodas augstāk, mitrums bieži sakrājas ap eņģēm un slēdzenēm, veicinot rūsas veidošanos.
Regulāri tīri šīs vietas un pārbaudi blīvējumu stāvokli, jo pat neliela plaisa var ļaut mitrumam iekļūt iekšpusē.
Ap stikliem – slēptā bīstamība
Stiklu blīves ar laiku zaudē elastību, ļaujot ūdenim iekļūt zem tām. Īpaši apdraudētas ir vējstikla un aizmugurējā stikla apakšējās malas.
Korozija var izplatīties nemanāmi. Lieto blīvju kopšanas līdzekļus un pārbaudi krāsojumu zem blīvēm.
Virsbūves daļu stiprinājumu vietas – rūsas sākumpunkts
Vietas, kur stiprinās spārni, bamperi vai spoilera detaļas, bieži vien ir slikti aizsargātas. Mitrums var iekļūt starp metāla daļām un izraisīt koroziju no iekšpuses.
Pārbaudi šīs vietas katrā auto apkopē vai remonta laikā.
Izplūdes sistēma – rūsas iecienītākais mērķis
Lai gan izpūtējs nav daļa no virsbūves, tas ir ļoti pakļauts rūsai. Tas atrodas zemu un ir pastāvīgā saskarē ar ūdeni, sāli un temperatūras svārstībām.
Rūsa visbiežāk bojā trokšņu slāpētāju, caurules un savienojumus. Ja dzirdi neparastus trokšņus, tas var liecināt par koroziju. Izmanto karstumizturīgus pretkorozijas līdzekļus vai nomaini detaļas, izmantojot kvalitatīvus paneļus no autoeasyparts.lv.
Motora nodalījums – arī tur var rasties rūsa
Neskatoties uz šķietamo aizsardzību, ūdens, sāls un netīrumi var iekļūt motora nodalījumā, īpaši no apakšas vai caur ventilācijas atverēm.
Rūsa var parādīties pie amortizatoru stiprinājumiem, motora balstiem vai rāmja elementiem. Regulāri pārbaudi un, ja nepieciešams, apstrādā šīs vietas.
Lukturu nišas – rūsa slēpjas aiz plastmasas
Priekšējo un aizmugurējo lukturu vietās mitrums var uzkrāties, īpaši, ja blīves ir bojātas.
Tur veidojusies rūsa var nepamanīti izplatīties uz citām virsbūves daļām. Notīri un, ja nepieciešams, nomaini blīves, lai novērstu problēmu pirms tās sākšanās.
Jumts – ne vienmēr pasargāts
Arī jumts var rūsēt, īpaši ap lūku, bagāžnieka stiprinājuma punktiem vai, ja ir skrāpējumi no zariem, krusas vai putnu izkārnījumiem.
Regulāri mazgā, pārbaudi un aizsargā jumta virsmu, un nekavējoties novērs redzamus bojājumus.
Kā efektīvi pasargāt auto no rūsas?
Daži pamata ieteikumi:
Mazgā auto regulāri, īpaši ziemā – neaizmirsti par apakšu un riteņu arkām,
Lieto pret-rūsas līdzekļus kritiskajās vietās (sliekšņi, apakša, stiklu malas),
Tūlītēji novērs skrāpējumus un lakas bojājumus,
Pārbaudi blīves un notekas, lai novērstu ūdens uzkrāšanos.
Ja rūsa jau ir sākusies – labākais risinājums ir nomainīt bojāto daļu. autoeasyparts.lv piedāvā augstas kvalitātes remonta paneļus simtiem automobiļu modeļu!
Kopsavilkums
Rūsa ir viens no lielākajiem Tava auto ienaidniekiem – īpaši Latvijas laikapstākļos. Taču, ja zini, kur skatīties, un rīkojies savlaicīgi, vari novērst bojājumus un paildzināt auto kalpošanas laiku.
Rūpējies par savu auto – un tas kalpos Tev uzticami daudzus gadus!